Özel İstanbul Notre Dame de Sion Fransız lisesi

Notre Dame de Sion

fransız lisesi

8 Eylül Cumartesi

recherche

>ETKİNLİKLER>GEZİLER>

SULTAN AHMET KÜLTÜR VE ARKEOLOJİ GEZİSİ (5-B)

22 Mayıs 2018

5-B sınıfı öğrencileriyle 16 Mayıs 2018 Çarşamba günü sabah 08.30’da Sultan Ahmet’e doğru yola çıktık. İlk durağımız Arkeoloji müzesi oldu. Rehberimiz Yaren Hanım müzenin ve müzeciliğin ne olduğunu, Arkeoloji biliminin önemini öğrencilere soru- cevap ortamı içerisinde aktardı. Bu müzede özellikle lahit mezarlar üzerinden Antik Yunan ve Antik Mısır dönemi anlatıldı. Müzenin en önemli parçalarından biri olan Sidemara Lahdi’nin bulunuşu İstanbul’a getirilişi anlatıldı. Öğrenciler Sosyal Bilgiler dersinde de öğrendikleri konuları pekiştirerek ilk yazılı antlaşma olan Kadeş Antlaşmasını incelediler. Yapılan etkinliklerle çivi yazısını öğrenerek çivi yazısıyla isimlerini yazdılar.
Yaklaşık 12.30 sularında Sultan Ahmet Köftecisinde bölgeye has köfte menüsüyle karnımızı doyurduk.
Gezimizin ikinci bölümü Sultan Ahmet Meydanındaki hipodrom alanında devam etti. Şu an hipodroma ait çok az bir kalıntının olduğu meydanda hipodrom alanı önce önce öğrencilere hayal ettirildi ve bu hayalleri gezi defterlerine çizdirildi. Daha sonra dağıtılan hipodrom resimleriyle öğrencilerin çizimleri karşılaştırıldı. Roma Döneminde bölgedeki at yarışları, quadrolar resimlerle anlatıldı. Mısır Dikilitaşı Obelisk üzerindeki figürler günümüz olaylarıyla bağdaştırılarak anlatıldı. Hiyeroglif yazısının ne olduğu anlatıldı.
Gezimizin üçüncü durağı Mozaik Müzesiydi. Bizans İmparatorluğunda Büyük Saray’ın bir bölümünü oluşturan Mozaik Müzesinde dini figürlü mozaikler yerine Roma dönemindeki günlük yaşamı anlatan mozaikler bulunmaktadır. Rehberimiz bu mozaikler üzerinden Roma dönemi çocuklarının neler giydiğini, nelerle oynadığını anlattı. 4. ve 5. yüzyıla ait mozaiklerde yer alan çocukların yaşamı ve sanatçıların hayal dünyası öğrencilerin oldukça ilgisini çekti.
Gezimizin en güzel yanlarından birisi, gezi günlüğü çalışması yaptırılmasıydı. Öğrenciler gittikleri yerleri önce rehberimizden dinlediler, daha sonra hayallerini günlüklerine çizdiler. En son aşamada rehberimiz. anlattığı pek çok şeyin renkli fotokopilerini dağıtarak gezi günlüklerine yapıştırmalarını istedi. Öğrenciler bu günlüklere hem gördükleri eserlerin adlarını hem de duygu ve düşüncelerini yazdı. Bu günlük sayesinde öğrenilen bilgilerinin kalıcı olması sağlanırken, Bir sonraki gezilerini planlamalarında rehber olacaktır.